חווה טיפולית לחזרה לחיים – התנאים הטיפוליים האולטימטיביים

תוכן עניינים

החיים יכולים להיות מאתגרים במיוחד, ועל אחת כמה וכמה בעידן בו יותר ויותר בני נוער מתמודדים עם אתגרים שונים ומגוונים. חיי היומיום אשר בעבר היו פשוטים יותר, הן למבוגרים והן לצעירים – הופכים עמוסים פי כמה וקשה עד בלתי אפשרי לנהל חיים פשוטים בעלי מטרות פשוטות.

בתוך הלחץ האינסופי, המתיחות ההולכת וגוברת והדרישות האינסופיות של החיים מהפרט, כמו גם אווירה של אלימות הולכת ומתגברת בעולם ובישראל בפרט – בני נוער רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם סיטואציות לא פשוטות שאין להם את הכלים להתמודד איתן.

הפנייה לאפיקים הרסניים

בני נוער המוצאים את עצמם מתמודדים עם אינספור דרישות של חיי היום יום וכן עם הורים לחוצים ובעיות הנגזרות כתוצאה מחיים עם הורים לחוצים ודרישות אינסופיות – פונים לא אחת לאפיקים אלטרנטיביים שונים כמו שימוש בסמים ואלכוהול, התנהגויות הרסניות אחרות הכוללות עבירות על החוק, פעילויות עם האנשים הלא נכונים ועוד.

כל אלו מקשים על בני הנוער להתמודד עם החיים כפי שהם כשההתנהגויות הבעייתיות רק מוסיפות עוד עוול לחבילה ומקשות עוד יותר על ההתמודדות הראשונית. כך שלמעשה אם בהתחלה עוד היה עם מי לדבר, לאחר התנהגויות בעייתיות כאלה ואחרות האדם כבר פחות מסוגל לדאוג לעצמו ולפיכך העזרה הרבה יותר קשה כשמנסים להוציא אותו מהבור שלו.

היתרונות של טיפול מחוץ לאזור המוכר והידוע

יוסי שדה הוא המקים של חוות שדה בר. חוות שדה בר נועדה במיוחד עבור בני נוער המתקשים למצוא את עצמם במרחב של חיים הנתונים תחת עומס ולחצים מתמשכים ובצר להם, פונים לשימוש בהתנהגויות הרסניות.

הניסיון של יוסי שדה בעבודה עם אנשים המצויים בקשיים שונים ואינם מצליחים למצוא את הפתרון הדרוש בכוחות עצמם הוא עצום כך שהוא מאפשר לבני נוער מרחבי הארץ והעולם לקבל הזדמנות שנייה לחיות את החיים ממקום הרבה יותר פרואקטיבי דינמי ומעורב בחיים עצמם ולא מחוצה להם.

רכישת מיומנויות חיוניות ומיטיבות

הודות לחוות שדה בר של יוסי שדה הנערים לומדים מיומנויות שאינן מוכרות בחיים היומיומיים ומתרגלים תקשורת בסיסית הכוללת הזנה של בעלי חיים, הענקה וקבלה של תשומת לב מבעלי החיים בחווה, עבודה יומיומית עם בעלי חיים וכן במשקי הצמחייה השונים, לרבות צמחייה המצריכה השקיה יומיומית וכן טיפול באדמה, הזנה של הצמחים, עבודה עם כלי עבודה כמו מעדר, את, מגזמה, מכסחות דשא ועוד.

השימוש בכלי העבודה השונים יוצר את התרפיה שאינה מתאפשרת כאשר עובדים בכלים טיפוליים רגילים בתוך הקליניקה. באמצעות החיבור לשרשי האדם והעבודה עם הטבע, בני הנוער המגיעים אל יוסי שדה מגלים יחס אישי, הזדמנות לצמיחה מחודשת בסביבה מיטיבה, עבודה עם מיטב המדריכים ברחבי הארץ והזדמנות אמיתית ליצירת קשרים מיטיבים עם דמויות טיפוליות אוהבות ומזינות.

אתם לא רוצים לפספס את המייל הזה...

גולשים רשומים מקבלים מאיתנו:

  ✔ דפי עבודה מקוריים ואיכותיים

  ✔ דפי עבודה חדשים לפני חגים ומועדים

  ✔ משחקים עם דפי עבודה

  ✔ המלצות והנחות על מוצרי לימוד לילדים 

הוסיפו את המייל שלכם (אנחנו לא שולחים ספאם!)