סקירת משחקי קופסה מומלצים לילדים

סקירת משחקי קופסה מומלצים לילדים – למה ואיזה?

תוכן עניינים

נדמה שבימינו יש קונצנזוס על הכרחיותם של משחקי קופסה לילדים. כל ילד מרגע היותו תינוק מצויד (בהתאם לגישת ההורים כמובן) בבובות, צעצועי עץ והתפתחות, משחקי קופסה מומלצים לילדים, חוברות הפעלה ועוד. אך ככל שעוברות השנים, את מקומם של משחקי הקופסה תופסים אמצעים דיגיטליים למיניהם וייתכן שיתרונותיהם הרבים מעט נשכחו, למשל:

  • אימון מוח מהנה שמפתח יכולות קוגניטיביות, זיכרון ותפיסה מרחבית.
  • משחקי קופסה הם צורת בילוי משעשעת שהוכחה כפעילות המפיגה מתח בקרב ילדים ומבוגרים.
  • בדומה לאימון גופני, במשחק המהווה אימון למוח משתחררים בגוף הורמוני "שמחה" כמו אנדורפינים.
  • שיתוף הפעולה הנדרש במשחקי קופסה משפר את המיומנות הזו אצל ילדים.
  • ועוד המון יתרונות חברתיים, התפתחותיים ומחשבתיים.

אילו משחקי קופסה מומלצים לילדים ניתן למצוא כיום?

תעשיית משחקי הילדים היא מפעל שלא עוצר לרגע ויוצר עבור מיליוני ילדים בארץ ובעולם את חווית המשחק הבאה. מידי כמה זמן מגיעים לחנויות משחקים חדשים לצד משחקים קלאסיים שכולנו מכירים ואוהבים מזה שנים. הנה מספר דוגמאות למשחקים מצוינים שכל ילד יאהב לשחק בהם וכל הורה יהיה מרוצה מהם:

1. משחקים המבוססים על חשבון ומספרים

משחקים כאלה הם הדרך של הורים רבים לחבר את ילדיהם עם נושא המתמטיקה מגיל צעיר על ידי ביצוע תרגילי חשבון פשוטים תוך כדי משחק, בלי שישימו לב למלאכת החשיבה והשינון שהם מבצעים.

דוגמה למשחק מספרים מומלץ – 'חתחתול':

משחק שבו קלפים של חתולים ועכברים מסווים תרגילי חשבון בדומה למשחק ה'מלחמה' הקלאסי. האיורים שזכו לאהדה רבה ברחבי העולם וחוקי המשחק הפשוטים הפכו את 'חתחתול' למשחק חובה בכל בית שנוצרו לו גם גרסאות מיוחדות ומארז נסיעות.

2. משחקי זיכרון וידע

כל משחק מלמד דבר מה את המשתתפים אך ישנם משחקים שזו מטרת העל שלהם והם נועדו לפתח תחומי עניין וידע כללי של ילדים בכל מיני תחומים.

דוגמה למשחק ידע מומלץ – 'מה בתמונה':

במשחק זה כל משתתף צריך לזכור כמה שיותר פרטים מהקלף שהוצג לו ולענות על כמה שיותר שאלות על המידע שהופיע בקלף תוך זמן הקצוב על ידי שעון חול קטן. המשחק מחדש, מעניין ואף פעם לא משעמם בגלל המתח שיוצר הזמן ההולך ואוזל.

3. משחקי "אווירה"

משחקים לא מוכרחים להיות תמיד ענייניים ורציניים, לפעמים מותר להשתטות ביחד בלי מטרה נעלה ולפעמים – זה גם הכי כיף.

דוגמה למשחק אווירה מומלץ – 'פרצופים מצחיקים':

במשחק זה, ממש כפי שנשמע, על המשתתפים לעשות פרצופים מצחיקים לפי הקלפים שניתנים להם. זהו משחק שמזמין הפוגה של צחוק והנאה שכל ילד (וגם מבוגר) צריך מידי פעם.

סוגים רבים ונוספים של משחקי קופסה מומלצים לילדים מחכים בחנויות למשפחות שמאסו בזמני מסך חסרי פרופורציה ומקווים לפגוש את העיניים אחד של השני לכמה שעות נוספות במהלך השבוע. ומה אתכם?

אתם לא רוצים לפספס את המייל הזה...

גולשים רשומים מקבלים מאיתנו:

  ✔ דפי עבודה מקוריים ואיכותיים

  ✔ דפי עבודה חדשים לפני חגים ומועדים

  ✔ משחקים עם דפי עבודה

  ✔ המלצות והנחות על מוצרי לימוד לילדים 

הוסיפו את המייל שלכם (אנחנו לא שולחים ספאם!)