מדוע דפי עבודה חשובים לילדים

מדוע חשוב שילדים ילמדו בעזרת דפי עבודה?

למידה עם דפי עבודה היא דרך חינוכית, יצירתית ומהנה לרכוש ולתרגל ידע עבור ילדים. קראו על היתרונות הרבים שיש בדפי עבודה הקשורים לשיפור מיומנויות, חוויה מחשבתית וזמן איכות משפחתי.

תוכן עניינים

כיום למידה של ילדים מתבצעת באופן שונה מאשר בעבר. תעשיית החינוך התפתחה וממשיכה להתפתח בקצב מהיר ולנו את יש המחוייבות להתאים את סגנון הלמידה לחיים המודרנים ובו בעת ליישם שיטות לימוד חדשות לצד מסורתיות.

ילדים בני 5-6, הם זריזי מחשבה ונמצאים בשלב בו הם מצליחים לקלוט הכי הרבה מידע בהכי פחות זמן, לכן קל להקנות להם מתודולוגיות ידע, וחלק מזה מתבצע באמצעות דפי עבודה ייעודיים לגן חובה.

מה זה דפי עבודה?

דפי עבודה הם דרך מודרנית לגרום לילדים ללמוד באמצעות תרגילי מחשבה, תרגילי משחק והנעה לפעולה יצירתיות. דפי עבודה מעוררים את חשיבתם הקוגנטיבית והיצירתית של ילדים ומשמשים כטכניקה נעימה ורגועה ללמידה ותרגול, בעיקר בגיל הרך. היתרון בלמידה עם דפי עבודה נעוץ בכך שזוהי לא נחשבת מטלה, אלא יותר למידה כייפית, קלילה ואף מבוססת משחק.

יתרונות הלמידה עם דפי עבודה

1. למידה קלילה

 עם דפי עבודה ילדים לומדים בצורה של כיף, משחק ויצירתיות – זאת בניגוד ללמידה קלאסית הדורשת מהם קשב וריכוז רב, תרגול רפטטיבי וביצוע משימות ישירות. מכיוון שדפי עבודה מעודדת ילדים להיות מעורבים ולהשתתף, הם לעתים לא יודעים אפילו שהם לומדים וכך למעשה הם לומדים בצורה עדינה וזורמת.


2. עידוד לחשיבה עצמאית

דפי עבודה מאתגרים ילדים לחשוב ולהגיע לפתרונות בעצמם. הם עוזרים לפתח הגיון ומסייעים להם לפתח צורת חשיבה ולמצוא פתרונות ותשובות לתרגולים שונים.

3. נושאי למידה רחבים

עם דפי עבודה אפשר לכסות נושאים לימוד נרחבים. לדוגמא: לשלב תרגיל של מספרים וצורות, או שילוב אותיות וצבעים, הבנת מושגים ושייכות ועוד ועוד.
בדרך זו אפשר באמת ללמד ילדים המון נושאים ולתרגל איתם מיומנויות חשיבה נרחבות מבלי לגרום להם לחוש כאילו זו מטלת למידה מעייפת.

4. קל יותר להורים

בואו נשים את הקלפים על השולחן. לא קל לשבת עם ילד וללמד אותו מושגי ידע, לתרגל איתו נושאים חדשים. לא רק שזה לא קל, לפעמים אנחנו לא יודעים באמת איך ניגשים לזה או איך עושים את זה נכון. לשמחתנו למידה עם דפי צביעה מסייעת לנו בכך.

כאשר אנו נצמדים להנחיות בדף עבודה, קל לנו כהורים להבין את התרגיל ואז להסביר אותו לילד. כך אפשר להתקדם בצורה מסודרת ואט אט להעלות את רמת הקושי של התרגילים.
בונוס נוסף, למידה שכזו היא זמן איכות חינוכי של הורה וילד.

5. הפחתת זמן מסכים

בעידן המודרני כמעט כל ילד חובב אמצעי תקשורת מבוססי מסך כגון: טלוויזיה, טאבלט, סמארטפון וכד'. בבתים רבים יש וויכוחים רבים בין ההורים לילדיהם על רקע הזמן הרב בו ילדים מבקשים להיות מול המסך. כיום ישנם גם לא מעט משחקי לימוד חוויתיים, אך גם הם שלא במפתיע, מוגשים לילד דרך מסך מחשב, אפליקציה או משחק טלוויזיה.

דפי עבודה הם דרך קלאסית וחיובית להרחיק את הילדים מהמסכים לזמן מה, לפתח כישורים קוגנטיביים לצד כישורים מוטוריים ולעניין אותם במשימות פיזיות קלות כגון: צביעה, גזירה, הדבקה, חשיבה יצירתית וכד'.

6. ביטוי חשיבה

דפי עבודה מסייעים לילדים לחקור מושגים ורעיונות. הם מכוונים ילדים לחשיבה לוגית, חשיבה עצמאית ולפתח מיומנויות מוטוריות עדינות (קשר עין-יד, אחיזה של עיפרון, שרטוט וציור). בעזרת דפי עבודה ילדים יכולים להביא אל הדף רעיונות שעולים להם לראש.

7. הנאה

מבחינתם של ילדים, דפי עבודה זה זמן בילוי ופנאי. זמן בו אפשר לשחק דרך חשיבה או יצירה. ילדים אוהבים פעילות עם דפי עבודה ולרוב ניגשים אליה בשמחה ועניין, זאת בניגוד לספרי לימוד של בית הספר.

8. נגישות גבוהה

קל למצוא המון דפי עבודה עם תרגילים מגוונים לכל הגילאים ולהדפיסם בחינם מספר פעמים. דפי עבודה לרוב מותאמים לדף A4 סטנדרטי להדפסה רגילה. בנוסף דפי עבודה אפשר להדפיס שוב ושוב ולתת לילד לתרגל כמה שהוא רק רוצה ואף לחזק את הביטחון העצמי שלו בכך שהוא משתפר בביצוע התרגיל מפעם לפעם.

חוויית לימוד חיובית

דפי עבודה "מתלבשים" מצויין על ילדים, במיוחד בגילאי גן חובה וכהכנה לכיתה א'. ילדים אוהבים דפי עבודה כי הם מאתגרים את החשיבה שלהם ואת היצירתיות שבהם. גם הורים מעדיפים לרוב לימוד ורכישת ידע בעזרת דפי עבודה, זה יותר קל וגם זמן איכות של ההורה עם הילד. באתר דפי עבודה לילדים כל הדפים זמינים לכולם ואפשר להדפיס אותם בכל זמן שהילד או ההורה מבקשים זמן לימוד איכותי, מעורר מחשבה ומסקרן.

אתם לא רוצים לפספס את המייל הזה...

גולשים רשומים מקבלים מאיתנו:

  ✔ דפי עבודה מקוריים ואיכותיים

  ✔ דפי עבודה חדשים לפני חגים ומועדים

  ✔ משחקים עם דפי עבודה

  ✔ המלצות והנחות על מוצרי לימוד לילדים 

הוסיפו את המייל שלכם (אנחנו לא שולחים ספאם!)